PLUSY
Ukazatele rychlosti a zabitých hráčů s pořadím
Ukazatel rychlosti je umístěn na vhodném místě - v levém dolním rohu, není digitální je ručičkový. Nevím, jestli to obsahoval pouze tento server, ale každopádně to je dobré vylepšení - zjistíte, jestli jedete dostatečně rychle, abyste daný skok nebo překážku přeskočili. Ukazatel zabitých hráčů vypisuje vlevo postupně hráče s pořadím. Hráč se jako zabitý vypíše ihned po tom, co vybuchne nebo spadne do vody.
Názor Falera: Každý server nemá ukazatele, záleží pouze na nastavení serveru, potkal jsem ručičkový vpravo. Stejně tak můžete natrefit dost častu na čas odstupů apod.
Obsahuje race mod
který je podobný staré verzi, hra jinak také obsahuje další zmíněné módy. Prostředí hry je stejné, drtivá většina grafických prvků je shodná s těmi, na které jsme zvyklí.
Faler: A stejně jako při staré race verzi nelze z aut vystupovat. Také natrefíte na DD/DM mapy a to v docela velké míře.
Možnost nastavení
grafiky, audia a ovládání přímo ve hře. Hra se po jiném nastavení restartuje a zvolená nastavení se ihned aplikují.
Zabití
Pokud někdo spadne do vody (byť třeba z malé výšky) je okamžitě napsán jako utopený. Předchází se tak bugům, že hráč co spadne do vody se potápí půl minuty, nakonec vyhraje, i přestože hráč, který ho shodil do vody se dříve zabil o výbušný barrel.
Faler doplňuje:
Kompatibilita
Narozdíl od předchozí verze bez problémů funguje i na Windows Vista a Windows 7.
Hráčská komunita
Jak již bylo psáno v jedná z předešlých novinek, hra má velkou hráčskou základnu a velké množství serverů.
ZÁPORY
Instalace
Pokud máte ve hře nějaké (byť i jen nepatrné) módy nebo upravení - třeba změna auta na jiný skin nebo zvýšenou hladinu vody či podobnou věc, tak vás hra nepustí připojit se na žádný server. Měl jsem ve hře jen jednu modifikaci - skůrt faggio přeměněný na lyže (jak jste mohli vidět na screenu z tréninku
) a hra pořád vyvolávala errory a nehodlala se spustit. Kvůli tomu jsem musel celé GTA reinstalovat, včetně mé oblíbené modifikace. Toto nejen zabralo asi dalších 20 minut spojených s hledáním CD od GTA a následné instalace, ale taky opětovné instalace samotného MTA !! To považuji za nejvyšší drzost programátorů, že nepřizpůsobili hru tak, aby v ní šly modifikace aspoň modelů aut.
Faler: Dle mého názoru výhoda, protože kolikrát se stávalo, že se hráči pohádali kvůli upraveným konfigům při zápase nebo při normální hře. To samé když měl někdo jiný model auta např. na Wankensteina.
Kolize při DD
Auta při mapách, které nejsou přimárně určené k zabití ostatních, ale obsahují třeba nějakou "překážkovou cestu", na jejímž konci je hunter, nemohou na sebe narážet. Prostě sebou projíždějí jako třeba ve starém MTA s vehiklem RCTiger. Přináší to spoustu nepředvídaných situací, protože si člověk na to hned nezvykne a pak ujíždí 5 minut před dumprem, protože si myslí, že ho chce zabít a nakonec když si myslí, že už je konec, tak ho dumper přejede, hráči se nic nestane a dumper pokračuje beze změny ve své trajektorii. Toto považuju za chybu hlavně, protože ztratíte hrozně času nepotřebým čekáním (jak jsme zvyklí z 1.1.1) na to, až většina n00bků odjede ze spawnu nebo až se všechna auta naskládají do roury, ve které je msíto právě pro jednoho. Až časem může hráč poznat, že může ostatními projíždět a zvykne si na to. Ovšem v nějakých mapách je tento "projížděcí mód" vypnut a vy skočíte s banditem pod kola Dumperu ...
Faler: Opět záleží na nastavení serveru a na hráčích, zda si odhlasují tzv. "ghost mode", tudíž mód, kdy hráči sebou mohou projíždět. Také jsem narazil na obyčejný race závod v ringu na 50 checkpointů, kde na prvních 10 byl nastaven ghost mod a na ostatní ne.
Neobsahující lagy
To zdánlivě vypadá jako výhoda. Nenít tomu tak. Nízké pingy a rychlost obnovování sice zaručují jistou kvalitu hraní, je to však příliš přemrštěné. U verze 1.1.1 jsem byl zvyklý na to, že když jsem se prudce rozjel a narazil ve wankenu na auto stojící na hraně dřevené lávky, tak to auto přepadlo bez cavyků do vody a zabilo se. Tady se však auta při wankenu při maximálním nárazu pohnou jen o pár centimetrů, a proto mají laggeři výhodu. Při prvním hraní mapy Wankenstein DD jsem skončil někde na prostředních místech, protože jedinou možností, jak s autem někoho zabít, mě připadlo jen srabácké nacouvávání na nepřítele zkopce.
Faler: Výhoda i nevýhoda. Bohužel, lagger má opravdu velkou výhodu, nicméně pro fair - play bez laggů je to rozhodně plus.
Vysoké HW nároky
Hra se při prvním spuštění chovala velice nehospodárně, v menu se trochu i sekala. Mám sice výkonný (v porovnání s PC nutným k provozování 1.1.1) procesor AMD 5000+, přesto se mě hra v menu sekala. Po tom, co jsem nastavil nižší detaily, tak to bylo ok, ale v porovnání s 1.1.1 jsou nároky o hodně větší, proto je možné, že si tuto hru nebude moci dovolit hrát každý ...
Načítání dat - vysoké nároky na internet
Pokud se na server připojíte poprvé, stáhne se vám balíček dat, který obsahuje různé vylepšení serveru a jiná udělátka. Na serveru, ke kterému jsem se připojoval já jsem stahoval dokonce 4,5 MB! Dále se data načítají po každé odehrané mapě. Proto je možné, že kvůli internetovým nárokům nebude moci hrát tuto hru každý ...
Faler: Každé udělátko sebou něco přináší, naštěstí stahování nebývá pomalé a dokonce vidíte i progress bar.
Omalovánky
Mapy se dají různě upravovat (jezdící prvky), otáčející se silnice, výtahy .. apod. To výrazně zpomaluje hru (ve smyslu nároků na paměť) a také to celé vypadá jako omalovánky (rozumějte, něco jako windows Vista v porovnání s XP). Dále si hráč může zvolit libovolnou barvu nicku a barvu auta, což já považuji za přehnané. Grafika je také takové podivná - setkal jsem se s červeným mořem nebo tmavě sytou modrou barvou vody, kde nebylo vidět na dno. Grafika se mi výrazně měnila v závislosti na herním čase. Nejvěrohodněji vypadala v pravé poledne.
N00BOVÉ
se zde vyskytují ve velké míře. Staré verze 1.1.1 není profláklá, a proto si tam přijdou zahrát lidé, kteří dříve hráli nebo jen malé množství začátečníků. V této hře je těchto lidí spousta a jaksi z mého pohledu narušují hraní. Samozřejmě, že na počátcích 1.1.1 byla halda začátečníků, kteří už odpadli a proto se mi hraní ve verzi 1.1.1 zdá v této době kvalitnější. To samozřejmě naskýtá další efekt, a to, že se hráči na serverech, kvůli velkému množství vůbec neznají a nepamatují si jeden druhého. Na to jsme nyní zvyklí, že na serverech potkáváme stejné hráče a víme co od nich můžeme tak nějak čekat, nebo jakým jazykem se s ními můžeme bavit. Proto může být přechod na novou verzi pro některé jaksi příliš "neosobní"
Faler: Neosobní přechod může znamenat ale větší množství výzev...
Poslední ránou, co mě v MTA SA DM dopálila, bylo to, že jsem se chtěl připojit ještě k třetímu serveru, ale hra se zasekla a ani po tříminutovém čekání se nechtěla odseknout. Musel jsem tedy použít správce úloh a hru vypnout "násilím"
přes procesy. Myslím, že to nebylo způsobeno nedostatkem paměti mého PC, ale špatným naprogramováním.
Ze jmenovaných důvodů jsem pro zůstání ve verzi 1.1.1. Pokud by byla většina pro tuto novou verzi, pak se nebudu bránit a většině se podřídím.
Faler: Vzhledem k tomu, že jsem se dnes poukoušel spustit MTA v 1.1.1 ve virtuálně spuštěných XPčkách, což nefungovalo, budu hrát pouze MTA:SA DM verzi.
Je to jen můj názor a první "nakouknutí" na tuto hru. Souhlasit se mnou nemusíte, nejlepší by bylo, kdyby si to každý odzkoušel sám a pak si na to vytvořil názor. Psychicky se připravte na to, co jsem zde popsal, zvláště pak, pokud máte ve hře nějaké modifikace. Další postřehy můžete vložit do komentářů
Svůj názor zapojil i Faler, bývalý clan-leader s nickem Honya.